4. 10. 2010.

MOJE VREME U SIROGOJNU

 Sirogojno  se skriva u predivnim predelima zlatiborskim. Krivudavim asfaltnim putem posle skretanja desno sa puta Užice – Zlatibor, kod mesta  Ljubiš, nakon četrdesetak minuta vožnje stigao sam u centar sela. Parking širok, okolo prodavnice, kafići, tezge sa izloženim suvenirima i čuvenim džemperima od vune ovaca sa Zlatibora. Na malom uzvišenju  dominira crkva sv. Petra i Pavla.

Od centra levo, krećući se šljunkovitom stazom nakon stotinak metara dolazim do ulazne kapije Muzeja na otvorenom „Staro selo“. U predivno uređenom ambijentalnom prostoru smešteno je 40 objekata različitih namena, prikupljenih sa čitavog prostora Zlatibora, sa ciljem da se zaštite i sačuvaju a posetiocima prikaže način i kultura življenja predaka na ovim prostorima. Objekti su svrstani u 2 kategorije:
Muzeološku postavku čine:kuća, zgrada- kačar, mlekar, pekara, ambar, kačara, mišana, staja, kovačnica, kućer, pojilo, staja… a objekti nove namene su: stolarska i obrazovna radionica, dvorana, letnja pozornica, prodavnica, krčma, konaci….

Nakon obilaska Starog sela izazvan lepotom i asortimanom, svratio sam na jedan od štandova sa čuvenim džemperima iz Sirogojna.
Ljubazna pletilja zlatnih ruku ponudila me kafom i odabrala  jedan po mojoj meri.


Tekst i foto : Bora Stanković
Preuzeto sa VIABALKANS.COM

Нема коментара: