19. 11. 2009.

PRIKAZ STVARALAŠTVA LJUBIŠE MILENKOVIĆA

PRIKAZ STVARALAŠTVA LJUBIŠE MILENKOVIĆA

“Umetnik je onaj čije stvaralaštvo nezavisno od stepena obrazovanja zaslužuje pažnju”
Bratislav Ljubišić

U Galeriji „Bakar“ u Boru, 17.novembra, otvorena je multimedijalna izložba Ljubiše Milenkovića, borskog slikara i vajara. Slaveći 20 godina umetničkog stvaralaštva Milenković je izložio ulja na platnu, lesonitu i staklu, crteže, skulpture od bronze, gline, patinirane gline kao i dela primenjenog stvaralaštva. Sudeći po ovoj izložbi, Ljubiša se vraća likovnom prikazu starog Bora koji dominira na njegovim slikama.
Ovaj svestrani umetnik, u likovni život se uključio 1988. godine. Od 1995 godine je organizator i rukovodilac radionice umetničkog liva u sklopu Prerade metala TIR Bor. Svoj raznovrstan stvaralački opus prikazivao je ljubiteljima umetnosti na mnogobrojnim grupnim i samostalnim izložbama.
Kao član likovnog udruženja „Vane Živadinović Bor“, 12 puta je izlagao na godišnjim žiriranim izložbama u Boru i dva puta na Majskom salonu. Imao je sedam samostalnih izložbi, učesnik je više umetničkih kolonija i dugogodišnji saradnik pisaca i pesnika. Ilustrovao je mnoge naslovne strane knjiga, radio karikature, ambleme, a posebno neguje primenjenu umetnost. Uradio je vodoskok na Borskom jezeru, mnoge slivnike na česmama od kojih se izdvaja česma u manastiru Presvete Bogorodice u Sićevu. Dobitnik je više nagrada i diploma a najznačajnija je Zlatna plaketa za skulpturu „Bik“ koju je dobio na Republičkoj smotri likovnog stvaralaštva amatera Srbije u Beogradu 1999. godine.
Izložbu, koju će posetioci moći da vide narednih mesec dana, otvorila je Slađana Đurđekanović Mirić, direktor Muzeja rudarstva i metalurgije u Boru.