6. 3. 2011.

MOJE VREME NA 33. SAJMU TURIZMA

Bora*S_____________________________________________________

U Beogradu, od 24.- 27. februara, održan je  33. Međunarodni sajam turizma. Na najvećoj turističkoj smotri u regionu, okupilo se 900 izlagača iz 43 zemlje, da bi pod ovogodišnjim sloganom "Danas započinje leto", predstavilo svoju ponudu.
Zemlja, partner Sajma turizma, ove godine bila je Hrvatska, a po prvi put svoje destinacije predstavile su Južnoafrička Republika i Indija. Najviše izlagača dolšlo je iz Hrvatske, Grčke i Turske.
U okviru Sajma turizma, po drugi put je održan Sajam vina i prvi Sajam suvenira.
Ministarstvo ekonomije predstavilo je aranžman "Putevi vina Srbije", a Turistička Organizacija Srbije  "Mapu vinskih puteva Srbije". Svoju ponudu vina, posetiocima su prikazali vinari, njih 150 iz 10 zemalja, poput Francuske, Italije, Argentine, Španije, Hrvatska i Slovenije.
Sajam je otvorio Goran Petković, državni sekretar Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja, zadužen za turizam, rekavši, da je Sajam pravo mesto da se promoviše regionalna saradnja, a naročito povezivanje preko Dunava.
“Srbija je sjajna turistička destinacija" kazala je Petra Hedorfer , predsednica Evropske turističke komisije i naglasila, da je Dunav važna turistička atrakcija ne samo u Srbiji već i u Evropi.

U hali 4 Sajma, gde su predstavljene domaće destinacije i u hali 2 koja je bila rezervisana za Sajam suvenira, svoje štandove imala je i Turistička organizacija “Bor”, te je tako predstavljena celokupna turistička ponuda naše opštine.Najveće interesovanje na štandu borske Turističke organizacije, posetoci su iskazali  za  Zlotske pećine, Lazarev kanjon, Brestovačku banju i turizam na selu. Zanimljivo je, da je bilo podosta onih koji su se isključivo interesovali za hotel na Borskom jezeru i specijalno- za pećinu Vernjikicu. 
Na završetku Sajma dodeljene su i nagrade stručnog žirija u 8 kategorija, za najuspešnije, najatraktivnije i najbolje predstavljanje svoje turističke ponude.Tako je primera radi, u kategoriji nacionalnih turističkih organizacija za najbolju proglašena NTO Mađarske, dok je u domaćoj konkurenciji najbolja bila Regionalna turistička organizacija Jugoistočne Srbije (opština Bor nije član). 

Tako se završio još jedan Sajam turizma u Beogradu. Za par meseci počinje letnja turistička sezona, kada će moći da se vide efekti sa ove velike turističke smotre ili bolje rečeno,hoće li i u kolikom broju turisti „kušati“ na Sajmu ponuđene borske turističke proizvode.

 










Tekst i foto: Bora Stanković



Нема коментара: